Home Nezařazené [RECENZE] Via Czechia

Všichni milovníci přírody, výletů a treků by měli zbystřit! Pokud už nevíte, kam se v České republice podívat, jaké trasy si projít, zkuste se někdy zúčastnit delších treků, které vám doporučují webové stránky www.viaczechia.cz. Na jejich webu dnes najdete hned několik doporučených tras, ze kterých můžete čerpat inspiraci.

Představení e-shopu, historie

Autorem této myšlenky je Jan Hocek, vystudovaný biolog a tělocvikář, průvodce, nadšený fotograf a cestovatel. Navštívil již přes 80 zemí světa, od Grónska po Antarktidu a prošel téměř všechny hlavní treky na celém světě, na všech kontinentech. Dnes se v cestovní kanceláři věnuje zájezdům na míru, působí i jako jachtař, zejména v oblasti Chorvatska, Karibiku či Novém Zélandu. Stezka Via Czechia představuje ucelený systém nejdelších turistických tras v České republice. V současnosti je aktivních pět z nich – severní, jižní, centrální, stezka středozemím a stezka Slezskem. K dispozici jsou varianty i pro cyklisty, běžkaře a vodáky. Síť tras má aktuálně kole 9740 kilometrů.

Popis sortimentu, značky produktů

Webové stránky jsou přehledně rozděleny do jednotlivých záložek, takže si můžete rozkliknout, co vás aktuálně zajímá. Hlavními složkami jsou: Via Czechia, trasy, přátelská místa, publikace a na cestu. V první záložce “Via Czechia” najdete popis jednotlivých hlavních treků, které vedou Českou republikou, dále pak aktuality o jednotlivých trasách, doporučení, co ještě navštívit a informace o autorovi a sponzorech. Pro všechny, kteří si chtějí treky projít je důležitá záložka “trasy”, kde si nejdříve zvolíte, kterou stezku, zda severní, jižní, centrální, středozemní či Slezskem, chcete projít. Celá stezka je zde podrobně popsána, rozebrána na jednotlivé doporučené etapy, včetně převýšení, klesání a stoupání. Jednotlivé etapy si pak samostatně můžete rozkliknout a projít si tak podrobnosti. Například v Severní stezce si chcete projít první etapu Smrčiny a po rozkliknutí si zde můžete přečíst podrobnosti, včetně úprav pro cyklisty a běžkaře. V případě jakýchkoli problémů (například vám dojde pitná voda nebo píchnete pneumatiku u kola) se vám bude hodit záložka “Přátelská místa”, kde jsou na mapě vyznačeny body s možnou pomocí. Například na Stezce středozemím se můžete zastavit v různých informačních střediscích, samoobslužných barech nebo se ubytovat přímo u lidí, na které zde najdete i telefonické spojení. V sekci “publikace” najdete proklik do e-shopu, na kterém si můžete zakoupit jednotlivé knihy: Severní stezka, Jižní stezka, Českem od severu k jihu, 100 nejhezčích výletů, Nejhezčí túry světa, Nejhezčí dobrodružné výpravy po Česku a Slovensku. Autem všech těchto knih je Jan Hocek. Poslední záložkou je “Na cestu”, kde najdete itinerář, rady a tipy, jak si zabalit a také merch v podobě triček, nažehlovaček a odznáčků.

Zákazníci

Vše o jednotlivých trasách si můžete přečíst na webových stránkách či v knihách, které jsou vždy věnovány konkrétním trekům. Via Czechie je také aktivní na sociálních sítích, Facebooku a Instagramu. Celé stránky se pak dají přepnout i do anglického jazyka a jsou tak přístupné i turistům a cestovatelům ze zahraničí.

Slevové kupony

Projít si jednotlivé stezky je zcela zdarma a je na vašich finančních možnostech, kde a jak se například ubytujete nebo najíte. K dispozici jsou ke koupi knihy a merche, které se také pravidelně dostávají do slevových akcích. Je však nutné si tyto slevy pohlídat.

Prodejny

Knihy jsou k dispozici v knihkupectví v kamenných prodejnách, kde si je také můžete prolistovat a zakoupit. K dostání jsou i na e-shopu výše zmíněných webových stránkách a vy si je můžete nechat poslat na vámi vybrané místo.